Hermania NV is reeds meer dan 35 jaar een begrip in Genk en omstreken
Onze uitgebreide ervaring, gecombineerd met het enthousiasme van jonge medewerkers, staat garant voor een dynamische doch uiterst gedegen aanpak.
Inzake beheer/syndicusschap en verhuur/rentmeesterschap is onze uitstekende reputatie onze beste reclame.
Voor de verkoop van uw onroerend goed zorgen wij voor een nuchtere, professionele aanpak waarbij uiteraard rekening gehouden wordt met alle administratieve en wettelijke verplichtingen.
Kortom, we zijn maar tevreden als u tevreden bent !
WAT DOEN WIJ VOOR U ?
Verkoop :
- Een correcte prijsbepaling. Dat is essentieel, rekening houdend met de regionale markt.
- Een duidelijke bemiddelingsovereenkomst zonder “kleine lettertjes”
- Publiciteit volgens de meeste geschikte kanalen : internet, dag- en vakbladen, vitrine, borden, affiches enz.
- Een persoonlijke opvolging van uw dossier, waarbij u uiteraard voortdurend op de hoogte gehouden wordt.
- De opmaak van juridisch correcte en sluitende overeenkomsten.
- Een correcte afhandeling van het dossier. U betaalt slechts commissie bij realisatie van de verkoop.
Verhuur/rentmeesterschap :
- Een duidelijke dienstverhuringsovereenkomst zonder “kleine lettertjes”.
- Publiciteit volgens de meeste geschikte kanalen : internet, dag- en vakbladen, vitrine, borden, affiches enz.
- Een goede screening van kandidaat-huurders. U maakt de uiteindelijke keuze.
- De opmaak van juridisch correcte huurovereenkomsten.
- De opmaak van gedetailleerde plaatsbeschrijvingen bij in- en uittrede.
- De financiële opvolging van A tot Z (innen waarborg en huurgelden, opvolging huurbetalingen, jaarlijkse indexeringen, opmaak van jaarlijkse afrekening gemeenschappelijke kosten …)
- De nodige herstellingen, uiteraard steeds in overleg met u.
Beheer/syndicusschap :
Administratief beheer
Het beleggen van de jaarlijkse algemene vergadering, d.w.z. :
- het verzenden van de uitnodigingen
- het aanleggen van de aanwezigheidslijst
- het secretariaat van de vergadering waarnemen
- het notuleren van de besprekingen/beraadslagingen
- het bijhouden van het register van de verslagen, waarvan telkens één exemplaar wordt overgemaakt aan elk der medeëigenaars.
Financieel beheer
Het bijhouden van de residentie -boekhouding, hetgeen het volgende inhoudt :
- het opmaken van een begroting ;
- het oproepen tot provisiebetalingen teneinde een werkingskapitaal en reservekapitaal samen te stellen
- het betalen van de gemeenschappelijke rekeningen
- het verdelen van de kosten over de medeëigenaars
- het invorderen van de verschuldigde bedragen
- het opmaken van een jaarlijks financieel rapport/afrekening
Technisch beheer
Dit omvat het toezicht op het gebouw en het laten uitvoeren van noodzakelijke werken op vraag van de medeëigenaars, hetgeen wil zeggen :
- de instandhouding van het gemeenschappelijk patrimonium;
- het wekelijks onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten;
- het regelmatig nazicht van de technische installaties;
- het melden aan de medeëigenaars van noodzakelijke werken